niedziela, 20 września 2015

Gulasz z cukinią i pieczarkami

     Bardzo lubię gotować - piec niekoniecznie :) - a ponieważ zazwyczaj robię wszystko na oko i za sprawą dość dużej improwizacji bądź modyfikacji konkretnych przepisów to trudno mi potem odtworzyć różne rzeczy dlatego od dziś czasem tu coś umieszczę żeby nie wypadło z pamięci :)

Składniki: (jak wspomniałam nie podaję proporcji bo nigdy się ich nie trzymam )
- cukinia
- pieczarki
- pierś z kurczaka (może być indyk)
- papryka czerwona i zielona
- marchewka
- seler
- por
- przyprawy wg gustu (u mnie sól. pierz, papryka słodka i ostra, zioła prowansalskie, rozmaryn, tymianek, dużo czosnku)
- przecier pomidorowy/ pomidory w puszce

Wykonanie:
Cukinię kroimy ( kostka , półksiężyce w zależności od waszej fantazji :) dodajemy marchewkę i selera -około 1 garści (ja żeby było szybciej mam zawsze w zamrażalce już gotową startą mieszankę marchewki selera i pietruszki). Dodałam też jedną "laskę" selera naciowego.

To zalewam wodą i duszę pod przykryciem.
Na patelni duszę pieczarki, pora gdy są już podduszone dodaje na chwilę paprykę. (na maśle lub oliwie z oliwek)

Dodaję wszystko do garnka z cukinią i dolewam trochę wody
Następnie przesmażam drobno pokrojone mięso doprawione czosnkiem solą i papryką (można doprawić wg własnych upodobań)
i również dodaję do garnka.
Wszystko razem duszę jeszcze jakiś czas na małym ogniu. Dodaję pomidory i przyprawy.

Szybko i smacznie :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz